هدف بازی فکری قلعه سیاه, تسخیر حریف برای نیروهای خودی (انتقال مهرهها از نقطهٔ شروع خود به نقطه شروع حریف و بالعکس) است. قلعه سیاه یک بازی رومیزی استراتژیک، دو نفره است و می توان از آن برای آموزش ریاضیات و اعداد به کودکان استفاده نمود همچنین این بازی به شدت باعث افزایش تفکر استراتژیک, سرعت عمل, دقت و تمرکز, قدرت حل مساله و تقویت حافظه در تمام ردههای سنی میگردد.شما میتوانید این بازی جذاب را در جمعهای خانوادگی بازی کنید و لذت ببرید!
محصولات مرتبط
هدف بازی فکری قلعه سیاه, تسخیر حریف برای نیروهای خودی (انتقال مهرهها از نقطهٔ شروع خود به نقطه شروع حریف و بالعکس) است. قلعه سیاه یک بازی رومیزی استراتژیک، دو نفره است و می توان از آن برای آموزش ریاضیات و اعداد به کودکان استفاده نمود .
تقویت مهارت :
- افزایش تفکر استراتژیک
- سرعت عمل
- دقت و تمرکز
- قدرت حل مساله
- تقویت حافظه در تمام ردههای سنی
شما میتوانید این بازی جذاب را در جمعهای خانوادگی بازی کنید و لذت ببرید.
قلعه سیاه یک بازی فکری جذاب و دو نفره است .
این بازی از یک صفحه پلاستیکی با ۲۹ حفره و تعدادی گوی رنگی تشکیل شده است .
محتویات بسته :
- یک صفحه بازی پلاستیکی
- یک گوی سبز رنگ به عنوان فرمانده و ۵ گوی طوسی به عنوان سرباز
- یک گوی زرد رنگ به عنوان فرمانده و ۵ گوی سفید به عنوان سرباز
- در بازی قلعه سیاه هر فرد دارای یک فرمانده و ۵ سرباز بر روی صفحه بازی است.
روش بازی فکری قلعه سیاه :
در ابتدا بازیکنان باید مهرههای خود را به شکل صحیح بچینند، هر کدام از بازیکنان باید یک رنگ مهره انتخاب کنند بازیکنی که مهره آبی را انتخاب کرده است باید آنرا در موقعیت شروع قرار داده و مهرههای سفید (محافظان شاه آبی رنگ) را در جلوی مهرهٔ آبی بهصورت زاویه ۹۰ درجه قرار دهد. همچنین بازیکنی که مهرهٔ قرمز را انتخاب نموده است باید آنرا در موقعیت شروع خود قرار داده و مهرههای طوسی (محافظان شاه قرمز) را بهصورت زاویه ۹۰ درجه در جلوی مهره قرمز قرار دهد.
حرکت مهرهها در بازی فکری قلعه سیاه فقط در راستای خطوط + انجام می گیرد به این معنی که فقط حرکت به صورت مورب در این بازی صحیح است. مهرههای آّبی و قرمز (شاهان دو طرف) فقط به صورت تک خانهای و در حفرههای خالی طرفین میتوانند حرکت کنند همچنین امکان حرکت چند خانهای یا پرش از روی سایر مهرهها برای مهرهٔ شاه (آبی یا قرمز) وجود ندارد.
در خصوص حرکات محافظان شاه یا همان مهرههای سفید و طوسی باید گفت که این مهرهها علاوه بر حرکت تک خانهای, میتوانند به صورت پرشی از روی مهرههای خودی و حریف هم جا به جا شوند, البته باید در نظر داشت که این حرکات باعث انتقال به اولین حفرهٔ خالی موجود در راستای مهرهٔ حریف است و ممکن است ریسک پذیر باشد و مهرهٔ شما حذف شود.
نکتهٔ قابل توجه در بازی فکری قلعه سیاه این است که حرکت چند خانهای فقط در راستای سرعت دادن به حرکت مهرهها بوده و در طول بازی هیچ مهرهای از بازی خارج نمیشود.
بازیکنی که بتواند مهرهٔ شاه و ۵ سرباز خود را به موقعیت مهرههای حریف منتقل کند برنده بازی است.
دیدگاه خود را بنویسید